כללי

 הורים ותלמידים יקרים,

אני גאה לנהל את חטיבת הביניים "יונתן", ורואה בכך זכות אישית גדולה לעמוד בראש בית ספר מפואר זה, בעל הישגים חינוכיים מרשימים וצוות מורים מקצועי ומיומן.
במהלך הקיץ התנהלנו בתוך מבצע "צוק איתן" שלווה במראות קשים מצד אחד ומהצד השני נחשפנו לסולידריות, להעצמת הערכים למחויבות לעם ולארץ, לנוער המדהים שנטע בנו גאווה-רבה. מי יתן וישובו כולם בריאים ושלמים.
הנכם לומדים בחטיבה אשר חרתה על דגלה את ערך המצוינות בכל תחום וכבית ספר ניסויי אנו מחויבים לחדשנות פדגוגית ולמידה משמעותית.
שאיפתנו להביא אתכם, התלמידים, למיצוי המצוינות: הלימודית, האישית והחברתית-ערכית, מתוך כבוד הדדי, סובלנות ודרך ארץ.
צוות המורים רואה את הישגיכם, התלמידים, כמחויבות לחדשנות פדגוגית והתחייבות מקצועית-ערכית. אנו שוקדים על פיתוח הוראה – למידה משמעותית, מתעדכנת ורלוונטית ובמקביל טיפוח הסקרנות האישית והקבוצתית לרכיבי חומר הלימוד.
אנו רוקמים מערכת מפגשים היוצרת רב-שיח כן ומשתף בין התלמידים, המורים וההורים, ומרחיבים את מעגלי קבוצות מנהיגות הנוער בבית הספר ומנהיגות ההורים.
אני רואה בעבודה החינוכית בחטיבה שליחות ומאמינה כי כל תלמיד יכול להצליח, כאשר מושם דגש על מיצוי הפוטנציאל האישי של כל תלמיד, ומכאן המושג מצוינות.
המצוינות שלנו נמדדת בשלושה ערכי ליבה:
מצוינות ערכית , מצוינות הישגית ומצוינות אישית.
מטרתנו העיקרית הינה טיפוח היחיד כבן תרבות משכיל ומוסרי, בעל ידע אוניברסלי ומיומנויות חשיבה המאפשרות לו לפעול ולצמוח בעידן עתיר טכנולוגיה, בעולם משתנה, מתפתח ודינאמי. תלמידינו מעוצבים בכוונת מכוון כעתודה צעירה למנהיגות המדעית, הטכנולוגית והחברתית המובילה אותנו. כל זאת, באמצעות שותפות ושיח אמיתי, טיפוח תרבות של למידה חקרנית מתמדת, העצמת הפרט, קידום אקלים של מוגנות וטיפוח חיי החברה ומעורבות חברתית-קהילתית.
אנו נותנים מענה רב-תחומי לתלמידים מתקשים ובעלי צרכים מיוחדים בנחישות רבה. 
החינוך הערכי-חברתי צועד יד ביד עם התחום הלימודי-הישגי. גם בחטיבה אנו מאמינים כי הערכים שסופג כל תלמיד דרך החוויות שהוא צובר, הן אבני היסוד בעיצובו כבוגר, בעל יכולות וכשירויות חברתיות. מגוון הפעילויות מטפח את הזיקה בין תלמידינו לבית הספר ויוצר חוויות שיישארו איתם לשנים ארוכות.
כאדם וכאם אני מאמינה כי השקעה בחינוך ובכם מהווה את העתיד החברתי והכלכלי של מדינת ישראל. זוהי המחויבות הבסיסית וההכרחית שלנו כלפי ילדינו. צוות המורים ואנוכי נמשיך לעשות מאמצים עילאיים כדי להעניק לכם את החינוך הטוב ביותר.
אני מזמינה אתכם ההורים לחשיבה משותפת על המשך הדרך החינוכית.
בטוחה אני כי חטיבת "יונתן" תהווה עבור ילדכם מקום להתפתחות וצמיחה, וביחד נכין אותם בצורה מיטבית לחיים ערכיים והישגיים.
 
צוות בית הספר ואנוכי מברכים אתכם ואותנו בברכת שנה טובה.
שנה של שלום, מימוש והצלחה.
 
                                                                                                       שלכם,
                                                                                                       סוזי סיבוני
                                                                                                       מנהלת חט"ב יונתן