מלקויות ללמידה

סרגל כותרת יונתן

מלקויות ללמידה

 

הורים יקרים,

תלמידים מתקשים ו/או תלמידים עם לקות למידה והפרעת קשב, זקוקים למענה הולם לקשייהם. מענה הולם כרוך בבניית תשתית מקצועית של הצוות החינוכי והצוות המקצועי לעבודה מערכתית ופרטנית עם התלמידים המאותרים. לשם כך, נדרש הצוות החינוכי להגדיר את מוקדי הקושי ובנוסף לחתור ליצירת אמון של התלמידים ביכולתם להסתכל מעבר לקושי/ללקות, לחיבור מחדש לכוחותיהם, תוך רכישת אסטרטגיות למידה מותאמות וחיזוק האמון של המבוגרים, מורים והורים, בהם.

 

 

על מנת לקדם את המענה לתלמידים אלה, משרד החינוך החל ליישם בשנת הלימודים הקודמת (תשע"ח) רפורמה חדשה, במסגרת פיילוט, תחת השם "מלקויות ללמידה". את התכנית מוביל אגף לקויות למידה, שפ"י בשיתוף עם האגף העל יסודי. אנו שמחים לבשר לכם כי בית ספרנו נבחר השנה להצטרף לתכנית זו ולקחת חלק ביישום הרפורמה המערכתית  החדשה.

 

 

התכנית כוללת השתלבות של מת"לית (מעריכת תפקודי למידה) בצוות ביה"ס ועריכת מיפוי לכלל תלמידי שכבה ז' בתחומים של קריאה, כתיבה, הבנת הנקרא והבעה בכתב ("מבדק עמית"). בהמשך למיפוי, יתבצע איתור תלמידים מתקשים ותלמידים עם חשד ללקות למידה ותיקבע תכנית התערבות המבוססת על הוראה מותאמת והקניית מיומנויות למידה. התהליך כולו, הכולל מעקב ובקרה אחר התקדמות התלמידים, יתועד במשך כל תקופת הלימוד בחטיבת הביניים. כמו כן, במסגרת התכנית, ייערך פיתוח מקצועי של צוותי חינוך, וליווי והדרכה של אנשי מקצוע מומחים בתחום לקויות הלמידה.

 

 

מהלך זה מאפשר לבית הספר את הזמן הנחוץ כדי להכיר את התלמיד, כוחותיו וצרכיו על מנת לקדמו בהתאם ולהכשירו להתמודד עם האתגרים בתחומי הדעת השונים.

 

 

שיתוף הפעולה שלכם, ההורים, עם בית הספר והעברת מידע רלוונטי הקשור לילדיכם הינו משמעותי לטובת קידומו. אנא, העבירו אלינו בבקשה כל מסמך שיש בידיכם .

 

 

למידע נוסף אודות התכנית ניתן להיכנס לאתר שפ"ינט- האגף ללקויות למידה והפרעות קשב. לנוחיותכם, מצ"ב קישור:

 

http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Shefi/LikuyeyLemida/melakuyot+llemida.htm

 

 

 

בברכת שנה טובה,

 

 

                            דמרי יעל                                                                        סוזי סיבוני

                    מעריכת תפקודי למידה                                                       מנהלת חט"ב יונתן